نقاشی با نوار چسب


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

 

       

         نقاشی با نوار چسب

 

 

 این نقاشی  راکه در بالا مشاهده می کنید کار هنرمند هلندی " ماکس زورن " است . تفاوت نفاشی این هنرمند با  نقاشی های دیگر این است که او  از فرچه یا قلم یا رنگ  در نقاشیهای خود استفاده نمی کند و به تنها چیزی که در نقاشیهای خود نیاز دارد ، یک حلقه نوار چسب و  تیغ  یا موکت بر است. 

 
این هنرمند که ساکن آمستردام است در  کار هنری خود که بر روی یک صفحه روشن  مسطح (مثل شیشه ای که در پشت یا زیر آن یک منبع نوری مثل چراغ مهتابی قرارداشته باشد) انجام می شود ، تکه هایی از نوار چسب را بریده و روی هم قرار می دهد و سپس به نقاشی کردن بر روی این نوارچسب ها مانند کار کنده کاری یا مجسمه سازی می پردازد. برای این هنرمند در این کار هنری  بیش از همه  ضخامت نوار چسب و  نوری که از آن عبور می کند ، اهمیت دارد.

 

اکثر کارهای "ماکس زورن" صحنه هایی از فیلمهای سینمایی است. مثل تصویر فوق که  چهره " جان لیون" ستاره گروه بیتلز را نشان می دهد.

 


 
"ماکس زورن" کارهای هنری خود را درنمایشگاههای متعددی عرضه کرده است و یکی از تابلوهای  بزرگ او نیز در نزدیک میدان کاخ آمستردام در مرکز آمستردام پایتخت هلند بر دیوار نصب شده است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.
 

 


 
" زورن" این کارهای هنری خود را در مادرید و لیسبون وشمار دیگری از  شهرهای اروپایی به نمایش گذاشته است.

البته این کار هنری تنها مختص " زورن" نیست ، بلکه پیش از او هنرمند دیگری به نام "مارک خیسمن" در شهر فیلادلفیای آمریکا به شیوه دیگری چنین کارهایی را انجام داده است. این هنرمند  در کارهنری خود از تیغ استفاده نمی کند ، بلکه نقاشیهای خود را مستقیما" با  نوار چسب می کشد ، که درتصاویر زیر می بینید:

 

 

 

 


 

 


کارهای هنری " خیسمن " در نمایشگاههای متعددی در آمریکا و از جمله در فرودگاه  بین المللی فیدلفیا که در تصویر زیر می بینید به نمایش گذاشته شد است.

 

            منابع:      www.maxzorn.com

                   www.khaismanstudio.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:,ساعت 8:29 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت